|
Samarbeidet med Høgskulen i Volda
Hedalen barne- og ungdomsskole og Globalskolen innledet våren 2002
samarbeid om praksisopplæring med Høgskulen i Volda. Fram til våren 2003 er
det gjennomført sju skriveprosesser.
-
Studentene har laga
sjangersider. Disse inngår som en del av
Ressurssidene til Globalskolen. Nettressursen er publisert på åpent
område og kan fritt benyttes av andre skoler. Det har i gjennomsnitt vært
fire studenter i hver praksisgruppe.
-
To og to elever har i hver skriveøkt samarbeidet
om prosessorientert skriving. De fleste gruppene har bestått av en
nettelev og en vertselev.
-
Studentene har hatt veilederansvar i
skriveprosessene.
-
Pål Hamre fra Høgskulen i Volda og Arne
Heimestøl, Globalskolen/Hedalen barne- og ungdomsskole har vært veiledere for studentene.
-
Prosessorientert skriving er gjennomført slik
det er skissert i
dette kurset
på Ressurssidene.
-
Gjennom hele skoleåret har vi brukt
læringsverktøyet PedIt til samarbeid om skriveprosesser. Her har
kommunikasjonen vært asynkron.
-
Fra og med siste skriveprosess har studenter, de
fleste elevene og Arne Heimestøl tatt i bruk
MSN Messenger.
Med dette ble det mulig med synkron kommunikasjon.
Les mer om praksisopplegget i "IKT
i fleksible klasserom Midtvegsrapport 2 fra Høgskulen i Volda".
|